Кам’янська міська бібліотека ім Т.Г. Шевченка

Вітаємо Вас на сайті нашої бібліотеки

Бібліотека

Наше місто

Бібліотечні уроки

ОРІЄНТОВНА ПРОГРАМА ЗАНЯТЬ
 З ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ

Основні завдання занять з учнями 1-4 класів
      Сформувати у школярів загальне уявлення про бібліотеку.
      Ознайомити та поглибити знання школярів про користування бібліотекою та книгою.
      Ознайомити їх з періодичними виданнями - газетами та журналами.
      Сформувати в учнів уміння вибирати книги для самостійного читання, вміння орієнтуватись у книжці і серед книжок.
     Сформувати у школярів загальне уявлення про каталоги та картотеки, каталожну картку, всесвітню мережу Інтернет.
1 клас
     Мандруємо Книжковим містом. Екскурсія до бібліотеки.
     Чарівники у Книголюбії. Книжкова лікарня.
    Мої перші кроки в бібліотеці. Вибір книги та її основні елементи (ознайомлення з книгою та бібліотекою). 
2 клас
    Хто малює ваші книги... Автори і ілюстратори дитячих книжок.
☻    Подорож у країну «Журналію». Періодичні видання для молодших школярів.
    Чомучкині книжки.  Довідкове бюро.
    Big books для маленьких читачів. Огляд-реклама науково-популярних видань.
3 клас
     Основні елементи книги. Подорож у пізнавальному експресі.
    Золотий ключик від бібліотеки. Практична гра. (самостійний вибір книг у бібліотеці. )
    Книга незвичайна – книга віртуальна. Екскурсія до Інтернет-центру.
    Хто про все нам розповість?... Знайомство з довідково-енциклопедичними книгами.

4 клас
    Як зроблена книга, або Хто в  книжці найголовніший? Структура книги.
     Каталог – компас у книжковому морі. Практичне заняття.
    З торбинки дядечка Запитайлика. Бібліотечне лото.
     Пригоди Каталожної Картки. Бібліотечна казка.
     Разом з Пізнайком до країни Знань. Науково-пізнавальна, науково-художня та довідкова книга.
Основні завдання занять з учнями 5-9 класів
     Формувати у школярів глибокі знання про книгу, різноманітність  друкованих  та електронних джерел інформації.
      Поглиблювати вміння школярів працювати з довідково-бібліографічним апаратом бібліотеки, прикнижковою бібліографією, різними джерелами інформації.
      Розвивати читацькі інтереси, вміння самостійно працювати з інформацією.
      Формувати у школярів знання про сучасні інформаційні технології та розвивати навички їх використання.
5 клас
     Від папірусу до CD-ROM. Подорож на книгольоті. 
     Бібліотека дитячих мрій. Екскурсія-огляд.
     Твої орієнтири у виборі книг. Бібліографічна гра.
     Книга – бібліотека – читач. Бібліографічна гра.     
     Інтернет: Що? Де? Як? Електронне довідкове бюро.     
6 клас
     Лабіринтами покажчика. Подорож по бібліографічних посібниках. (практичні заняття з оволодіння навичками самостійного  пошуку інформації)
     Довідковий апарат бібліотеки.
     Електронний каталог, або Як знайти книгу. Практичне заняття.
     Прес-веселка. Панорама періодичних видань.
   Інтернет – імперія інформації. Знайомство-тренінг.   

7 клас
     Вам, поліглоти . Довідково-бібліографічний апарат бібліотеки.
     Книги, які знають все! Видання з науки, техніки, мистецтва.
    Хто нас читає, той не програє! Бібліографічна гра з довідковою літературою.
   Книга і комп’ютер в інформаційному суспільстві: сучасне і минуле.                     
    Віртуальні бібліотеки: Мандрівка сторінками сайтів дитячих бібліотек України.
8 клас
     Зустріч з книгами-Всезнайками. Енциклопедична і довідкова література.
     Каталоги і картотеки бібліотеки, електронні бази даних.
     Віртуальний світ – для тебе! Прес-огляд електронних видань в Інтернеті.
    Молодіжний прес-парад. Огляд-реклама.                                                             
9 клас
    Бібліографічний детектив. Бібліотечно-бібліографічні засоби пошуку інформації.
     Робота з енциклопедичними друкованими та електронними виданнями.
     Що таке «вебліографія»? Практичне заняття.
     Автоматизовані інформаційні послуги в бібліотеці. Пошук інформації в електронних базах даних. Пошук та отримання інформації з повнотекстових баз даних.
     Перлина серед журналів світу:  Портрет журналу.
Основні завдання занять з учнями 10 -11 класів
      Закріпити вміння школярів працювати з різною інформацією, знаходити її в каталогах і картотеках, електронних бібліографічних ресурсах та мережі Інтернет .
      Закріпити вміння школярів працювати з довідковою літературою та
енциклопедичними виданнями, робота з комп'ютером.
      Познайомити учнів з системою бібліотек світу та України.
      Формувати і розвивати у школярів знання про автоматизовані інформаційні послуги та засоби телекомунікаційного доступу до  інформації.
      Закріпити навички „навігації” в мережі Інтернет і формувати вміння користуватися, оцінювати та складати самостійно списки веб-документів.

10 клас
     Система каталогів та картотек бібліотеки.
     За книгою – в електронний світ. Робота з джерелами інформації. Книга і комп'ютер в інформаційному суспільстві.
    Знайомство зі спеціальними бібліотечними програмами та системами автоматизації MARC та IRBIS. Алгоритм пошуку інформації та складання списків.

11 клас
     Комп’ютерний мегаполіс. Пошук інформації в Інтернет. Метапошукові системи, портали та каталоги Інтернет-ресурсів. Електронні бібліотеки.
     Бібліотека – джерело інформації. Бібліографічна гра „Інформина” 
     У світ книги – через комп’ютер. Довідковий апарат сучасної бібліотеки.
    Знамениті бібліотеки світу. Головні бібліотеки України  іртуальна подорож до цих бібліотек).
     Використання вебліографії та складання власних списків веб-документів.  Оцінка якості та критерії їх відбору.