Бібліотечні уроки
ОРІЄНТОВНА ПРОГРАМА ЗАНЯТЬ
З ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ
Основні завдання занять з учнями 1-4 класів
☻ Сформувати у школярів загальне уявлення про бібліотеку.
☻ Ознайомити та поглибити знання школярів про користування бібліотекою та книгою.
☻ Ознайомити їх з періодичними виданнями - газетами та журналами.
☻ Сформувати в учнів уміння вибирати книги для самостійного читання, вміння орієнтуватись у книжці і серед книжок.
☻ Сформувати у школярів загальне уявлення про каталоги та картотеки, каталожну картку, всесвітню мережу Інтернет.
1 клас
☺ Мандруємо Книжковим містом. Екскурсія до бібліотеки.
☺ Чарівники у Книголюбії. Книжкова лікарня.
☺ Мої перші кроки в бібліотеці. Вибір книги та її основні елементи (ознайомлення з книгою та бібліотекою).
2 клас
☺ Хто малює ваші книги... Автори і ілюстратори дитячих книжок.
☺ Подорож у країну «Журналію». Періодичні видання для молодших школярів.
☺ Чомучкині книжки. Довідкове бюро.
☺ Big books для маленьких читачів. Огляд-реклама науково-популярних видань.
3 клас
☺ Основні елементи книги. Подорож у пізнавальному експресі.
☺ Золотий ключик від бібліотеки. Практична гра. (самостійний вибір книг у бібліотеці.)
☺ Книга незвичайна – книга віртуальна. Екскурсія до Інтернет-центру.
☺ Хто про все нам розповість?... Знайомство з довідково-енциклопедичними книгами.
4 клас
☺ Як зроблена книга, або Хто в книжці найголовніший? Структура книги.
☺ Каталог – компас у книжковому морі. Практичне заняття.
☺ З торбинки дядечка Запитайлика. Бібліотечне лото.
☺ Пригоди Каталожної Картки. Бібліотечна казка.
☺ Разом з Пізнайком до країни Знань. Науково-пізнавальна, науково-художня та довідкова книга.
Основні завдання занять з учнями 5-9 класів
☻ Формувати у школярів глибокі знання про книгу, різноманітність друкованих та електронних джерел інформації.
☻ Поглиблювати вміння школярів працювати з довідково-бібліографічним апаратом бібліотеки, прикнижковою бібліографією, різними джерелами інформації.
☻ Розвивати читацькі інтереси, вміння самостійно працювати з інформацією.
☻ Формувати у школярів знання про сучасні інформаційні технології та розвивати навички їх використання.
5 клас
☺ Від папірусу до CD-ROM. Подорож на книгольоті.
☺ Бібліотека дитячих мрій. Екскурсія-огляд.
☺ Твої орієнтири у виборі книг. Бібліографічна гра.
☺ Книга – бібліотека – читач. Бібліографічна гра.
☺ Інтернет: Що? Де? Як? Електронне довідкове бюро.
6 клас
☺ Лабіринтами покажчика. Подорож по бібліографічних посібниках. (практичні заняття з оволодіння навичками самостійного пошуку інформації).
☺ Довідковий апарат бібліотеки.
☺ Електронний каталог, або Як знайти книгу. Практичне заняття.
☺ Прес-веселка. Панорама періодичних видань.
☺ Інтернет – імперія інформації. Знайомство-тренінг.
7 клас
☺ Вам, поліглоти . Довідково-бібліографічний апарат бібліотеки.
☺ Книги, які знають все! Видання з науки, техніки, мистецтва.
☺ Хто нас читає, той не програє! Бібліографічна гра з довідковою літературою.
☺ Книга і комп’ютер в інформаційному суспільстві: сучасне і минуле.
☺ Віртуальні бібліотеки: Мандрівка сторінками сайтів дитячих бібліотек України.
8 клас
☺ Зустріч з книгами-Всезнайками. Енциклопедична і довідкова література.
☺ Каталоги і картотеки бібліотеки, електронні бази даних.
☺ Віртуальний світ – для тебе! Прес-огляд електронних видань в Інтернеті.
☺ Молодіжний прес-парад. Огляд-реклама.
9 клас
☺ Бібліографічний детектив. Бібліотечно-бібліографічні засоби пошуку інформації.
☺ Робота з енциклопедичними друкованими та електронними виданнями.
☺ Що таке «вебліографія»? Практичне заняття.
☺ Автоматизовані інформаційні послуги в бібліотеці. Пошук інформації в електронних базах даних. Пошук та отримання інформації з повнотекстових баз даних.
☺ Перлина серед журналів світу: Портрет журналу.
Основні завдання занять з учнями 10-11 класів
☻ Закріпити вміння школярів працювати з різною інформацією, знаходити її в каталогах і картотеках, електронних бібліографічних ресурсах та мережі Інтернет.
☻ Закріпити вміння школярів працювати з довідковою літературою та енциклопедичними виданнями, робота з комп'ютером.
☻ Познайомити учнів з системою бібліотек світу та України.
☻ Формувати і розвивати у школярів знання про автоматизовані інформаційні послуги та засоби телекомунікаційного доступу до інформації.
☻ Закріпити навички "навігації" в мережі Інтернет і формувати вміння користуватися, оцінювати та складати самостійно списки веб-документів.
10 клас
☺ Система каталогів та картотек бібліотеки.
☺ За книгою – в електронний світ. Робота з джерелами інформації. Книга і комп'ютер в інформаційному суспільстві.
☺ Знайомство зі спеціальними бібліотечними програмами та системами автоматизації MARC та IRBIS. Алгоритм пошуку інформації та складання списків.
11 клас
☺ Комп’ютерний мегаполіс. Пошук інформації в Інтернет. Метапошукові системи, портали та каталоги Інтернет-ресурсів. Електронні бібліотеки.
☺ Бібліотека – джерело інформації. Бібліографічна гра „Інформина”
☺ У світ книги – через комп’ютер. Довідковий апарат сучасної бібліотеки.
☺ Знамениті бібліотеки світу. Головні бібліотеки України (віртуальна подорож до цих бібліотек).
☺ Використання вебліографії та складання власних списків веб-документів. Оцінка якості та критерії їх відбору.