Кам’янська міська бібліотека ім Т.Г. Шевченка

Вітаємо Вас на сайті нашої бібліотеки

Бібліотека

Наше місто

Бібліотечні уроки

ОРІЄНТОВНА ПРОГРАМА ЗАНЯТЬ
З ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ

Основні завдання занять з учнями 1-4 класів
Сформувати у школярів загальне уявлення про бібліотеку.
Ознайомити та поглибити знання школярів про користування бібліотекою та книгою.
Ознайомити їх з періодичними виданнями - газетами та журналами.
Сформувати в учнів уміння вибирати книги для самостійного читання, вміння орієнтуватись у книжці і серед книжок.
Сформувати у школярів загальне уявлення про каталоги та картотеки, каталожну картку, всесвітню мережу Інтернет.

1 клас
Мандруємо Книжковим містом. Екскурсія до бібліотеки.
Чарівники у Книголюбії. Книжкова лікарня.
Мої перші кроки в бібліотеці. Вибір книги та її основні елементи (ознайомлення з книгою та бібліотекою).

2 клас
Хто малює ваші книги... Автори і ілюстратори дитячих книжок.
Подорож у країну «Журналію». Періодичні видання для молодших школярів.
Чомучкині книжки. Довідкове бюро.
Big books для маленьких читачів. Огляд-реклама науково-популярних видань.

3 клас
Основні елементи книги. Подорож у пізнавальному експресі.
Золотий ключик від бібліотеки. Практична гра. (самостійний вибір книг у бібліотеці.)
Книга незвичайна – книга віртуальна. Екскурсія до Інтернет-центру.
Хто про все нам розповість?... Знайомство з довідково-енциклопедичними книгами.

4 клас
Як зроблена книга, або Хто в книжці найголовніший? Структура книги.
Каталог – компас у книжковому морі. Практичне заняття.
З торбинки дядечка Запитайлика. Бібліотечне лото.
Пригоди Каталожної Картки. Бібліотечна казка.
Разом з Пізнайком до країни Знань. Науково-пізнавальна, науково-художня та довідкова книга.

Основні завдання занять з учнями 5-9 класів
Формувати у школярів глибокі знання про книгу, різноманітність друкованих та електронних джерел інформації.
Поглиблювати вміння школярів працювати з довідково-бібліографічним апаратом бібліотеки, прикнижковою бібліографією, різними джерелами інформації.
Розвивати читацькі інтереси, вміння самостійно працювати з інформацією.
Формувати у школярів знання про сучасні інформаційні технології та розвивати навички їх використання.

5 клас
Від папірусу до CD-ROM. Подорож на книгольоті.
Бібліотека дитячих мрій. Екскурсія-огляд.
Твої орієнтири у виборі книг. Бібліографічна гра.
Книга – бібліотека – читач. Бібліографічна гра.
Інтернет: Що? Де? Як? Електронне довідкове бюро.

6 клас
Лабіринтами покажчика. Подорож по бібліографічних посібниках. (практичні заняття з оволодіння навичками самостійного пошуку інформації).
Довідковий апарат бібліотеки.
Електронний каталог, або Як знайти книгу. Практичне заняття.
Прес-веселка. Панорама періодичних видань.
Інтернет – імперія інформації. Знайомство-тренінг.

7 клас
Вам, поліглоти . Довідково-бібліографічний апарат бібліотеки.
Книги, які знають все! Видання з науки, техніки, мистецтва.
Хто нас читає, той не програє! Бібліографічна гра з довідковою літературою.
Книга і комп’ютер в інформаційному суспільстві: сучасне і минуле.
Віртуальні бібліотеки: Мандрівка сторінками сайтів дитячих бібліотек України.

8 клас
Зустріч з книгами-Всезнайками. Енциклопедична і довідкова література.
Каталоги і картотеки бібліотеки, електронні бази даних.
Віртуальний світ – для тебе! Прес-огляд електронних видань в Інтернеті.
Молодіжний прес-парад. Огляд-реклама.

9 клас
Бібліографічний детектив. Бібліотечно-бібліографічні засоби пошуку інформації.
Робота з енциклопедичними друкованими та електронними виданнями.
Що таке «вебліографія»? Практичне заняття.
Автоматизовані інформаційні послуги в бібліотеці. Пошук інформації в електронних базах даних. Пошук та отримання інформації з повнотекстових баз даних.
Перлина серед журналів світу: Портрет журналу.

Основні завдання занять з учнями 10-11 класів
Закріпити вміння школярів працювати з різною інформацією, знаходити її в каталогах і картотеках, електронних бібліографічних ресурсах та мережі Інтернет.
Закріпити вміння школярів працювати з довідковою літературою та енциклопедичними виданнями, робота з комп'ютером.
Познайомити учнів з системою бібліотек світу та України.
Формувати і розвивати у школярів знання про автоматизовані інформаційні послуги та засоби телекомунікаційного доступу до інформації.
Закріпити навички "навігації" в мережі Інтернет і формувати вміння користуватися, оцінювати та складати самостійно списки веб-документів.

10 клас
Система каталогів та картотек бібліотеки.
За книгою – в електронний світ. Робота з джерелами інформації. Книга і комп'ютер в інформаційному суспільстві.
Знайомство зі спеціальними бібліотечними програмами та системами автоматизації MARC та IRBIS. Алгоритм пошуку інформації та складання списків.

11 клас
Комп’ютерний мегаполіс. Пошук інформації в Інтернет. Метапошукові системи, портали та каталоги Інтернет-ресурсів. Електронні бібліотеки.
Бібліотека – джерело інформації. Бібліографічна гра „Інформина”
У світ книги – через комп’ютер. Довідковий апарат сучасної бібліотеки.
Знамениті бібліотеки світу. Головні бібліотеки України (віртуальна подорож до цих бібліотек).
Використання вебліографії та складання власних списків веб-документів. Оцінка якості та критерії їх відбору.